| Po | Wt | 秗 | Cz | Pi | So | Ni |
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Brak wydarze.
W dniu 11.06 2019 w Zespole Przedszkolno- Szkolnym w Kluczewsku odby艂o si臋, w ramach innowacji pedagogicznej, przedstawienie pt.; „TEATR TRZECH J臉ZYKÓW.” Przedstawienie stanowi艂o dope艂nienie pó艂rocznej pracy nauczycieli dzia艂aj膮cych w zespole j臋zykowym oraz ich uczniów. Sztuka zosta艂a zaprezentowana najm艂odszym dzieciom , które by艂y zaciekawione weso艂膮, rozta艅czon膮 i roz艣piewan膮 adaptacj膮 bajki o Czerwonym Kapturku.
Inspiracj膮 do powstania niniejszej innowacji by艂o d膮偶enie do zainteresowania uczniów j臋zykiem angielskim i niemieckim oraz wpojenia im przekonania, 偶e we wspó艂czesnym 艣wiecie znajomo艣膰 j臋zyków obcych jest przysz艂o艣ci膮. Aby osi膮gn膮膰 ten cel, niezb臋dne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia si臋 j臋zyków w szkole. Program innowacji zak艂ada艂, 偶e nauka zarówno j臋zyka angielskiego jak i niemieckiego nie b臋dzie kojarzy膰 si臋 uczniom z obowi膮zkiem siedzenia w szkolnej 艂awce i d艂ug膮 list膮 s艂ów do zapami臋tania. Przeciwnie – atrakcyjna forma zaj臋膰 przyczyni si臋 do znacz膮cego pog艂臋bienia znajomo艣ci obu j臋zyków oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki poprzez ukazanie wszechobecno艣ci j臋zyka angielskiego i niemieckiego we wspó艂czesnym 艣wiecie.
Aby uczniowie mogli rozwija膰 zdolno艣ci j臋zykowe, wykorzystywane by艂y ró偶norodne metody i formy pracy pozwalaj膮ce na kontakt z 偶ywym j臋zykiem oraz wszechstronne rozwijanie podstawowych elementów znajomo艣ci j臋zyka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz s艂uchania. Uczniowie przygotowywali scenki, by 膰wiczy膰 praktyczne wykorzystanie poznanych struktur j臋zykowych w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.
Nowatorstwo innowacji polega艂o na nauce j臋zyka angielskiego i niemieckiego z wykorzystaniem dramy. Pozwoli艂o to uczniom w sposób bardziej aktywny kszta艂ci膰 umiej臋tno艣ci ustnego prezentowania i przekazywania informacji.
Nadrz臋dnym celem niniejszej innowacji by艂o rozwijanie umiej臋tno艣ci skutecznego, swobodnego oraz poprawnego komunikowania si臋 w j臋zyku obcym, dlatego g艂ówn膮 z metod, która by艂a wykorzystywana podczas zaj臋膰, by艂a metoda komunikacyjna. Opiera si臋 ona na aktywnym rozwijaniu kluczowych umiej臋tno艣ci j臋zykowych i k艂adzie nacisk na funkcjonalno艣膰 j臋zyka. Podstawowymi technikami stosowanymi na zaj臋ciach prowadzonych metod膮 komunikacyjn膮 by艂y ró偶norodne 膰wiczenia konwersacyjne, które mia艂y na艣ladowa膰 rozmowy oraz sytuacje spotykane w 偶yciu codziennym.
Ma艂gorzata Augu艣cik-Osicka, Ewelina Kluska, Izabela Janus
Zdj臋cia TUTAJ: