W dniu 11.06 2019 w Zespole Przedszkolno- Szkolnym w Kluczewsku odby艂o si臋, w ramach innowacji pedagogicznej,  przedstawienie pt.; „TEATR TRZECH J臉ZYKÓW.”  Przedstawienie stanowi艂o dope艂nienie pó艂rocznej pracy nauczycieli dzia艂aj膮cych w zespole j臋zykowym oraz ich uczniów. Sztuka zosta艂a zaprezentowana najm艂odszym dzieciom , które by艂y zaciekawione weso艂膮, rozta艅czon膮 i roz艣piewan膮 adaptacj膮 bajki o Czerwonym Kapturku.

Inspiracj膮 do powstania niniejszej innowacji by艂o  d膮偶enie do zainteresowania uczniów j臋zykiem angielskim i niemieckim oraz wpojenia im przekonania, 偶e we wspó艂czesnym 艣wiecie znajomo艣膰 j臋zyków obcych jest  przysz艂o艣ci膮. Aby osi膮gn膮膰 ten cel, niezb臋dne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia si臋 j臋zyków w szkole. Program innowacji zak艂ada艂, 偶e nauka zarówno j臋zyka angielskiego jak i niemieckiego nie b臋dzie kojarzy膰 si臋 uczniom z obowi膮zkiem   siedzenia w szkolnej 艂awce i d艂ug膮 list膮 s艂ów do zapami臋tania.   Przeciwnie – atrakcyjna forma zaj臋膰 przyczyni si臋 do znacz膮cego pog艂臋bienia znajomo艣ci obu  j臋zyków oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki poprzez ukazanie wszechobecno艣ci j臋zyka angielskiego i niemieckiego we wspó艂czesnym 艣wiecie.

Aby uczniowie mogli rozwija膰 zdolno艣ci j臋zykowe, wykorzystywane by艂y ró偶norodne metody i formy pracy pozwalaj膮ce na kontakt z 偶ywym j臋zykiem oraz wszechstronne rozwijanie podstawowych elementów znajomo艣ci j臋zyka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz s艂uchania. Uczniowie przygotowywali scenki, by 膰wiczy膰 praktyczne wykorzystanie poznanych struktur j臋zykowych w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.

Nowatorstwo innowacji polega艂o na nauce j臋zyka angielskiego i niemieckiego z wykorzystaniem dramy. Pozwoli艂o to uczniom w sposób bardziej aktywny kszta艂ci膰  umiej臋tno艣ci ustnego prezentowania i przekazywania informacji.

Nadrz臋dnym celem niniejszej innowacji by艂o rozwijanie umiej臋tno艣ci skutecznego, swobodnego oraz poprawnego komunikowania si臋 w j臋zyku obcym, dlatego g艂ówn膮 z metod, która by艂a wykorzystywana podczas zaj臋膰, by艂a metoda komunikacyjna. Opiera si臋 ona na aktywnym rozwijaniu kluczowych umiej臋tno艣ci j臋zykowych i k艂adzie nacisk na funkcjonalno艣膰 j臋zyka. Podstawowymi technikami stosowanymi na zaj臋ciach prowadzonych metod膮 komunikacyjn膮 by艂y ró偶norodne 膰wiczenia konwersacyjne, które mia艂y na艣ladowa膰 rozmowy oraz sytuacje spotykane w 偶yciu codziennym.         

Ma艂gorzata Augu艣cik-Osicka, Ewelina Kluska, Izabela Janus

Zdj臋cia TUTAJ: