Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Brak wydarzeń.
W trakcie trwania projektu odby?y si? trzy pi?ciogodzinne spotkania lokalne. Ka?de ze spotka? odby?o si? w inny szko?ach. Pierwsze w Kielcach, drugie w St?porkowie, a trzecie – ko?cz?ce ten etap projektu w Kluczewsku. Ka?de ze spotka? prowadzi?a pani Joanna Sikora z Rzeszowa, która by?a moderatorem sieci nr 60 . Nasza szko?? na wszystkich spotkaniach reprezentowali: e-koordynator – pan Tomasz D?bowski oraz pani Agnieszka Herczy?ska i pani Ma?gorzata Krzysztoszek, które najch?tniej wykorzystuj? technologie informacyjno – komunikacyjne w nauczaniu na swoich lekcjach, w naszej szkole. Podczas spotka? wszyscy uczestnicy w przeró?ny sposób prezentowali swoje do?wiadczenia, dobre praktyki i umiej?tno?ci w zakresie wykorzystywania TIK na lekcjach.
Szko?a Podstawowa w Kluczewsku jako jedna z 16 szkó? w województwie ?wi?tokrzyskim i jedyna z powiatu w?oszczowskiego bra?a udzia? w programie „Cyfrowa Szko?a”. Dzi?ki udziale w programie nasza placówka zosta?a wyposa?ona w pomoce dydaktyczne w postaci sprz?tu elektronicznego (notebooki, tablic? interaktywn?, rzutniki, itp.). W szkole zosta? powo?any Zespó? TIK (Technologie Informacyjno - Komunikacyjne), który przy wsparciu e-koordynatora uczestniczy? w ca?orocznym szkoleniu z zakresu wykorzystywania TIK w nauczaniu.
Podsumowuj?c prac? w programie „Cyfrowa szko?a” nauczyciele Zespo?u TIK stwierdzili, ?e dzi?ki udziale w projekcie cz??ciej stosuj? narz?dzia TIK podczas prowadzenia lekcji, zaj?cia odbywaj? si? pracowniach z dost?pem do Internetu i wyposa?onych w tablic? multimedialn?, wykorzystywane s? zasoby platform edukacyjnych i komunikacja w sieci. Wed?ug nich cele lekcji podawane s? prostym i zrozumia?ym dla ucznia j?zykiem. Okre?lane s? kryteria sukcesu ?wiadcz?ce, ?e uczniowie zrozumieli przekazywane im tre?ci i zdobyli odpowiednie umiej?tno?ci. Niektóre prace domowe i informacja zwrotna dla uczniów przesy?ane s? w plikach drog? internetow? (poczta e-mail, platforma Librus). Nauczyciele cz??ciej wykorzystuj? bazy materia?ów znajduj?cych si? w Internecie i wypracowanych we w?asnym gronie.
Dzi?ki udziale w projekcie nauczyciele wspó?pracuj?c ze sob? tworzyli ma?e grupy nauczycielskie, wzajemnie obserwowali swoj? prac? i wspólnie rozwi?zywali problemy edukacyjne. Z zastosowaniem korelacji mi?dzy-przedmiotowych realizowali projekty edukacyjne. Wymieniali si? informacjami dotycz?cymi dost?pnych w sieci ciekawych stron i programów przydatnych w realizacji zada? dydaktyczno – wychowawczych. Tworzyli pozytywne relacje i ?wiadczyli sobie pomoc w sytuacjach problemowych z u?ywaniem narz?dzi TIK.
e-koordynator: Tomasz D?bowski
Post Strictum
50 tys. lekcji przy udziale „Cyfrowej szko?y”. MEN zapowiada kontynuacj? programu
- To jest pierwszy na ?wiecie tak kompleksowy program maj?cy unowocze?ni? szko??. Chcemy go kontynuowa? - powiedzia?a minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas podczas podsumowania pilota?u programu „Cyfrowa szko?a”. Dotychczasowe rezultaty projektu przedstawiono podczas konferencji prasowej w Zespole Szkó? Integracyjnych nr 71 im. Edmunda Bojanowskiego w Warszawie.
Nie tylko wprowadzenie nowoczesnych technologii, ale tak?e innowacyjnych metod nauki z ich udzia?em by?o podstawowym zadaniem pilota?owego projektu. Programem „Cyfrowa szko?a” zosta?o obj?tych 399 szkó? podstawowych z terenu ca?ej Polski. Przy udziale nowoczesnych rozwi?za? technologicznych przeprowadzono 50 tys. lekcji, w których udzia? wzi??o 70 tys. uczniów (dane na koniec maja).
- Ten program nie ogranicza si? wy??cznie do przekazania szko?om odpowiedniego sprz?tu. Bardzo wa?ne miejsce zajmuje tu nauczyciel, który potrafi wykorzysta? narz?dzia informatyczne. Istotny jest tak?e umiej?cy odnale?? si? w tym ?rodowisku ucze? oraz e-podr?cznik, który b?dzie pomaga? w edukacji – powiedzia?a minister Krystyna Szumilas.
Zaznaczy?a, ?e program nie ogranicza si? jedynie do uatrakcyjnienia lekcji informatyki. Przy pomocy technik informacyjno-komunikacyjnych z powodzeniem mo?na prowadzi? zaj?cia z innych przedmiotów m.in. j?zyka polskiego, matematyki, biologii czy nawet wychowania fizycznego.
Tworzone s? w?a?nie multimedialne i interaktywne e-podr?czniki. Ju? we wrze?niu zostan? zaprezentowane wersje próbne trzech z nich. Docelowo MEN chce by powsta?o 18 e-podr?czników do 14 ró?nych przedmiotów i do wszystkich etapów edukacyjnych.
Wprowadzenie nowoczesnych technologii do szkó? jest bardzo pozytywne szczególnie w odniesieniu do uczniów o s?abszym potencjale edukacyjnym. – Cyfrowa szko?a nie tylko uatrakcyjnia zaj?cia, ale tak?e uaktywnia uczniów o nieco mniejszych mo?liwo?ciach – przyzna?a Maria Czerwi?ska, jedna z animatorek odpowiedzialna za wprowadzenie programu w czterech szko?ach na terenie województwa ?l?skiego. – Przy tego typu zaj?ciach cz?sto mamy do czynienia z zadaniami grupowymi, gdzie ka?dy mo?e co? zrobi? dla wspólnego projektu. I cho? nawet jego praca nie wymaga du?ego wysi?ku, to jednak mo?e czu? si? wspó?twórc? czego? wi?kszego. Dzi?ki temu mo?na dowarto?ciowa? tak?e nieco s?abszego ucznia – doda?a.
Jak zapowiedzia?a minister Krystyna Szumilas program „Cyfrowa szko?a” b?dzie kontynuowany, a wyniki pilota?u pos?u?? do przygotowania programu cyfryzacji wszystkich polskich szkó?. MEN zabiega, aby ze ?rodków unijnych, w nowej perspektywie 2014-2020, trafi?o na ten cel 1,5 mld euro.