W ramach zaj臋膰 z j臋zyka angielskiego uczniowie klas IVAB, V ,VIAB wykonuj膮 raz w miesi膮cu projekty zwi膮zane z realizowanymi tematami wynikaj膮cymi z podstawy programowej. Prace projektowe przybieraj膮 ró偶n膮 posta膰. Najcz臋艣ciej s膮 to prace plastyczno- j臋zykowe, w których uczniowie maj膮 okazj臋 wykaza膰 si臋 nie tylko znajomo艣ci膮 tematu ale równie偶 pog艂臋bi膰 dane zagadnienie korzystaj膮c z ró偶nych 藕róde艂 informacji oraz wykaza膰 si臋 kreatywno艣ci膮 planuj膮c elementy plastyczne pracy.
Oprócz najbardziej typowej formy plakatu uczniowie realizuj膮 równie偶 projekty w postaci pacynek, przygotowuj膮 pokazy mody przedstawiaj膮c ro偶ne ,ciekawe zestawienia ubra艅, których prezentacja polega nie tylko na przedstawieniu stroju ale jednocze艣nie pozwala na utrwalenie s艂ownictwa z okre艣lonego bloku tematycznego.
Inn膮 form膮 jest degustacja i odgadywanie smaków potraw co równie偶 sprzyja przyswajaniu s艂ownictwa i zwrotów oraz u艂atwia ich zapami臋tywanie.
Oprócz typowo poznawczej funkcji jak膮 pe艂ni膮 prace projektowe, na uwag臋 zas艂uguje równie偶 fakt ,偶e s膮 to najcz臋艣ciej prace grupowe, przy wykonywaniu których uczniowie ucz膮 si臋 wspó艂dzia艂ania w zespole,dzielenia si臋 zadaniami oraz wspólnego wyszukiwania informacji a wszystko to w celu osi膮gniecia jak najlepszego efektu w postaci ko艅cowego projektu.
Ma艂gorzata Augu艣cik-Osicka