| Po | Wt | ¶r | Cz | Pi | So | Ni |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Brak wydarzeñ.
W dniu 11.06 2019 w Zespole Przedszkolno- Szkolnym w Kluczewsku odbyÅ‚o siÄ™, w ramach innowacji pedagogicznej, przedstawienie pt.; „TEATR TRZECH JĘZYKÓW.” Przedstawienie stanowiÅ‚o dopeÅ‚nienie póÅ‚rocznej pracy nauczycieli dziaÅ‚ajÄ…cych w zespole jÄ™zykowym oraz ich uczniów. Sztuka zostaÅ‚a zaprezentowana najmÅ‚odszym dzieciom , które byÅ‚y zaciekawione wesołą, roztaÅ„czonÄ… i rozÅ›piewanÄ… adaptacjÄ… bajki o Czerwonym Kapturku.
InspiracjÄ… do powstania niniejszej innowacji byÅ‚o dążenie do zainteresowania uczniów jÄ™zykiem angielskim i niemieckim oraz wpojenia im przekonania, że we wspóÅ‚czesnym Å›wiecie znajomość jÄ™zyków obcych jest przyszÅ‚oÅ›ciÄ…. Aby osiÄ…gnąć ten cel, niezbÄ™dne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia siÄ™ jÄ™zyków w szkole. Program innowacji zakÅ‚adaÅ‚, że nauka zarówno jÄ™zyka angielskiego jak i niemieckiego nie bÄ™dzie kojarzyć siÄ™ uczniom z obowiÄ…zkiem siedzenia w szkolnej Å‚awce i dÅ‚ugÄ… listÄ… sÅ‚ów do zapamiÄ™tania. Przeciwnie – atrakcyjna forma zajęć przyczyni siÄ™ do znaczÄ…cego pogłębienia znajomoÅ›ci obu jÄ™zyków oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki poprzez ukazanie wszechobecnoÅ›ci jÄ™zyka angielskiego i niemieckiego we wspóÅ‚czesnym Å›wiecie.
Aby uczniowie mogli rozwijać zdolnoÅ›ci jÄ™zykowe, wykorzystywane byÅ‚y różnorodne metody i formy pracy pozwalajÄ…ce na kontakt z żywym jÄ™zykiem oraz wszechstronne rozwijanie podstawowych elementów znajomoÅ›ci jÄ™zyka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz sÅ‚uchania. Uczniowie przygotowywali scenki, by ćwiczyć praktyczne wykorzystanie poznanych struktur jÄ™zykowych w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.
Nowatorstwo innowacji polegaÅ‚o na nauce jÄ™zyka angielskiego i niemieckiego z wykorzystaniem dramy. PozwoliÅ‚o to uczniom w sposób bardziej aktywny ksztaÅ‚cić umiejÄ™tnoÅ›ci ustnego prezentowania i przekazywania informacji.
NadrzÄ™dnym celem niniejszej innowacji byÅ‚o rozwijanie umiejÄ™tnoÅ›ci skutecznego, swobodnego oraz poprawnego komunikowania siÄ™ w jÄ™zyku obcym, dlatego gÅ‚ównÄ… z metod, która byÅ‚a wykorzystywana podczas zajęć, byÅ‚a metoda komunikacyjna. Opiera siÄ™ ona na aktywnym rozwijaniu kluczowych umiejÄ™tnoÅ›ci jÄ™zykowych i kÅ‚adzie nacisk na funkcjonalność jÄ™zyka. Podstawowymi technikami stosowanymi na zajÄ™ciach prowadzonych metodÄ… komunikacyjnÄ… byÅ‚y różnorodne ćwiczenia konwersacyjne, które miaÅ‚y naÅ›ladować rozmowy oraz sytuacje spotykane w życiu codziennym.
Małgorzata Auguścik-Osicka, Ewelina Kluska, Izabela Janus
Zdjęcia TUTAJ: