W ramach zajęć z jÄ™zyka angielskiego uczniowie klas IVAB, V ,VIAB wykonujÄ… raz w miesiÄ…cu projekty zwiÄ…zane z realizowanymi tematami wynikajÄ…cymi z podstawy programowej. Prace projektowe przybierajÄ… różnÄ… postać. Najczęściej sÄ… to prace plastyczno- jÄ™zykowe, w których uczniowie majÄ… okazjÄ™ wykazać siÄ™ nie tylko znajomoÅ›ciÄ… tematu ale również pogłębić dane zagadnienie korzystajÄ…c z różnych źródeÅ‚ informacji oraz wykazać siÄ™ kreatywnoÅ›ciÄ… planujÄ…c elementy plastyczne pracy.
Oprócz najbardziej typowej formy plakatu uczniowie realizujÄ… również projekty w postaci pacynek, przygotowujÄ… pokazy mody przedstawiajÄ…c rożne ,ciekawe zestawienia ubraÅ„, których prezentacja polega nie tylko na przedstawieniu stroju ale jednoczeÅ›nie pozwala na utrwalenie sÅ‚ownictwa z okreÅ›lonego bloku tematycznego.
InnÄ… formÄ… jest degustacja i odgadywanie smaków potraw co również sprzyja przyswajaniu sÅ‚ownictwa i zwrotów oraz uÅ‚atwia ich zapamiÄ™tywanie.
Oprócz typowo poznawczej funkcji jakÄ… peÅ‚niÄ… prace projektowe, na uwagÄ™ zasÅ‚uguje również fakt ,że sÄ… to najczęściej prace grupowe, przy wykonywaniu których uczniowie uczÄ… siÄ™ wspóÅ‚dziaÅ‚ania w zespole,dzielenia siÄ™ zadaniami oraz wspólnego wyszukiwania informacji a wszystko to w celu osiÄ…gniecia jak najlepszego efektu w postaci koÅ„cowego projektu.
Małgorzata Auguścik-Osicka