| Po | Wt | ¶r | Cz | Pi | So | Ni |
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 |
Brak wydarzeñ.
Nikt chyba nie wyobraża sobie Å›wiÄ…t Bożego Narodzenia bez choinki. Nawet jeÅ›li nie wystÄ™puje ona w formie żywego drzewka. Tradycyjne ubieramy choinkÄ™ tuż przed wigiliÄ… i przystrajamy różnego ozdobami (bombkami, Å‚aÅ„cuchami, cukierkami). DziÄ™ki udekorowanemu drzewku nasz dom nabiera Å›wiÄ…tecznej magii.
Przed Å›wiÄ™tami zaproponowaÅ‚am uczniom wykonanie przestrzennej formy dekoracyjnej o tematyce Å›wiÄ…tecznej. W części wstÄ™pnej przeprowadziÅ‚am krótkÄ… pogadankÄ™ na temat zwyczaju dekorowania choinki. NastÄ™pnie uczniowie okreÅ›lali ksztaÅ‚t Å›wiÄ…tecznego drzewka oraz sposoby zdobienia. Część zasadnicza polegaÅ‚a na wycinaniu z przygotowanych materiaÅ‚ów (tektury lub pianki pod panele) trójkÄ…tów różnej wielkoÅ›ci. W dalszej kolejnoÅ›ci nakÅ‚uwali każdy trójkÄ…t na Å›rodku i nawlekali na patyczki do szaszÅ‚yków tworzÄ…c formÄ™ choinki. Tak przygotowane drzewko Å›wiÄ…teczne dekorowali wybranymi materiaÅ‚ami.
Dzięki tym zajęciom młodzi artyści rozwijali wyobraźnię, zdolności manualne i doskonalili umiejętność komponowania dekoracyjnej formy przestrzennej.
Barbara Hyska
