| Po | Wt | ¶r | Cz | Pi | So | Ni |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Brak wydarzeñ.

W trakcie trwania projektu odbyÅ‚y siÄ™ trzy piÄ™ciogodzinne spotkania lokalne. Każde ze spotkaÅ„ odbyÅ‚o siÄ™ w inny szkoÅ‚ach. Pierwsze w Kielcach, drugie w StÄ…porkowie, a trzecie – koÅ„czÄ…ce ten etap projektu w Kluczewsku. Każde ze spotkaÅ„ prowadziÅ‚a pani Joanna Sikora z Rzeszowa, która byÅ‚a moderatorem sieci nr 60 . Nasza szkołę na wszystkich spotkaniach reprezentowali: e-koordynator – pan Tomasz DÄ™bowski oraz pani Agnieszka HerczyÅ„ska i pani MaÅ‚gorzata Krzysztoszek, które najchÄ™tniej wykorzystujÄ… technologie informacyjno – komunikacyjne w nauczaniu na swoich lekcjach, w naszej szkole. Podczas spotkaÅ„ wszyscy uczestnicy w przeróżny sposób prezentowali swoje doÅ›wiadczenia, dobre praktyki i umiejÄ™tnoÅ›ci w zakresie wykorzystywania TIK na lekcjach.
SzkoÅ‚a Podstawowa w Kluczewsku jako jedna z 16 szkóÅ‚ w województwie Å›wiÄ™tokrzyskim i jedyna z powiatu wÅ‚oszczowskiego braÅ‚a udziaÅ‚ w programie „Cyfrowa SzkoÅ‚a”. DziÄ™ki udziale w programie nasza placówka zostaÅ‚a wyposażona w pomoce dydaktyczne w postaci sprzÄ™tu elektronicznego (notebooki, tablicÄ™ interaktywnÄ…, rzutniki, itp.). W szkole zostaÅ‚ powoÅ‚any ZespóÅ‚ TIK (Technologie Informacyjno - Komunikacyjne), który przy wsparciu e-koordynatora uczestniczyÅ‚ w caÅ‚orocznym szkoleniu z zakresu wykorzystywania TIK w nauczaniu.
PodsumowujÄ…c pracÄ™ w programie „Cyfrowa szkoÅ‚a” nauczyciele ZespoÅ‚u TIK stwierdzili, że dziÄ™ki udziale w projekcie częściej stosujÄ… narzÄ™dzia TIK podczas prowadzenia lekcji, zajÄ™cia odbywajÄ… siÄ™ pracowniach z dostÄ™pem do Internetu i wyposażonych w tablicÄ™ multimedialnÄ…, wykorzystywane sÄ… zasoby platform edukacyjnych i komunikacja w sieci. WedÅ‚ug nich cele lekcji podawane sÄ… prostym i zrozumiaÅ‚ym dla ucznia jÄ™zykiem. OkreÅ›lane sÄ… kryteria sukcesu Å›wiadczÄ…ce, że uczniowie zrozumieli przekazywane im treÅ›ci i zdobyli odpowiednie umiejÄ™tnoÅ›ci. Niektóre prace domowe i informacja zwrotna dla uczniów przesyÅ‚ane sÄ… w plikach drogÄ… internetowÄ… (poczta e-mail, platforma Librus). Nauczyciele częściej wykorzystujÄ… bazy materiaÅ‚ów znajdujÄ…cych siÄ™ w Internecie i wypracowanych we wÅ‚asnym gronie.
DziÄ™ki udziale w projekcie nauczyciele wspóÅ‚pracujÄ…c ze sobÄ… tworzyli maÅ‚e grupy nauczycielskie, wzajemnie obserwowali swojÄ… pracÄ™ i wspólnie rozwiÄ…zywali problemy edukacyjne. Z zastosowaniem korelacji miÄ™dzy-przedmiotowych realizowali projekty edukacyjne. Wymieniali siÄ™ informacjami dotyczÄ…cymi dostÄ™pnych w sieci ciekawych stron i programów przydatnych w realizacji zadaÅ„ dydaktyczno – wychowawczych. Tworzyli pozytywne relacje i Å›wiadczyli sobie pomoc w sytuacjach problemowych z używaniem narzÄ™dzi TIK.
e-koordynator: Tomasz Dębowski
Post Strictum
50 tys. lekcji przy udziale „Cyfrowej szkoÅ‚y”. MEN zapowiada kontynuacjÄ™ programu
- To jest pierwszy na Å›wiecie tak kompleksowy program majÄ…cy unowoczeÅ›nić szkołę. Chcemy go kontynuować - powiedziaÅ‚a minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas podczas podsumowania pilotażu programu „Cyfrowa szkoÅ‚a”. Dotychczasowe rezultaty projektu przedstawiono podczas konferencji prasowej w Zespole SzkóÅ‚ Integracyjnych nr 71 im. Edmunda Bojanowskiego w Warszawie.
Nie tylko wprowadzenie nowoczesnych technologii, ale także innowacyjnych metod nauki z ich udziaÅ‚em byÅ‚o podstawowym zadaniem pilotażowego projektu. Programem „Cyfrowa szkoÅ‚a” zostaÅ‚o objÄ™tych 399 szkóÅ‚ podstawowych z terenu caÅ‚ej Polski. Przy udziale nowoczesnych rozwiÄ…zaÅ„ technologicznych przeprowadzono 50 tys. lekcji, w których udziaÅ‚ wzięło 70 tys. uczniów (dane na koniec maja).
- Ten program nie ogranicza siÄ™ wyłącznie do przekazania szkoÅ‚om odpowiedniego sprzÄ™tu. Bardzo ważne miejsce zajmuje tu nauczyciel, który potrafi wykorzystać narzÄ™dzia informatyczne. Istotny jest także umiejÄ…cy odnaleźć siÄ™ w tym Å›rodowisku uczeÅ„ oraz e-podrÄ™cznik, który bÄ™dzie pomagaÅ‚ w edukacji – powiedziaÅ‚a minister Krystyna Szumilas.
ZaznaczyÅ‚a, że program nie ogranicza siÄ™ jedynie do uatrakcyjnienia lekcji informatyki. Przy pomocy technik informacyjno-komunikacyjnych z powodzeniem można prowadzić zajÄ™cia z innych przedmiotów m.in. jÄ™zyka polskiego, matematyki, biologii czy nawet wychowania fizycznego.
Tworzone sÄ… wÅ‚aÅ›nie multimedialne i interaktywne e-podrÄ™czniki. Już we wrzeÅ›niu zostanÄ… zaprezentowane wersje próbne trzech z nich. Docelowo MEN chce by powstaÅ‚o 18 e-podrÄ™czników do 14 różnych przedmiotów i do wszystkich etapów edukacyjnych.
Wprowadzenie nowoczesnych technologii do szkóÅ‚ jest bardzo pozytywne szczególnie w odniesieniu do uczniów o sÅ‚abszym potencjale edukacyjnym. – Cyfrowa szkoÅ‚a nie tylko uatrakcyjnia zajÄ™cia, ale także uaktywnia uczniów o nieco mniejszych możliwoÅ›ciach – przyznaÅ‚a Maria CzerwiÅ„ska, jedna z animatorek odpowiedzialna za wprowadzenie programu w czterech szkoÅ‚ach na terenie województwa Å›lÄ…skiego. – Przy tego typu zajÄ™ciach czÄ™sto mamy do czynienia z zadaniami grupowymi, gdzie każdy może coÅ› zrobić dla wspólnego projektu. I choć nawet jego praca nie wymaga dużego wysiÅ‚ku, to jednak może czuć siÄ™ wspóÅ‚twórcÄ… czegoÅ› wiÄ™kszego. DziÄ™ki temu można dowartoÅ›ciować także nieco sÅ‚abszego ucznia – dodaÅ‚a.
Jak zapowiedziaÅ‚a minister Krystyna Szumilas program „Cyfrowa szkoÅ‚a” bÄ™dzie kontynuowany, a wyniki pilotażu posÅ‚użą do przygotowania programu cyfryzacji wszystkich polskich szkóÅ‚. MEN zabiega, aby ze Å›rodków unijnych, w nowej perspektywie 2014-2020, trafiÅ‚o na ten cel 1,5 mld euro.