Dzień V

Ostatniego dnia zajęć podsumowywaliśmy nasze zajęcia w Świętokrzyskim Parku Narodowym. Każda grupa wykonała pamiątkowy plakat, na którym przedstawiliśmy w pigułce to, czego nauczyliśmy się i co zobaczyliśmy w czasie naszego pobytu w Górach Świętokrzyskich. Będziemy miło wspominać naszą eskapadę. Mamy nadzieję, że jeszcze nie raz powrócimy w te piękne strony a zapierające dech w piersiach widoki pozostaną na długo w naszej pamięci.

Dzień V - ZDJĘCIA TUTAJ

Dzień IV

W dniu dzisiejszym udaliśmy się na wycieczkę. Po przyjeździe do Świętokrzyskiego Parku Narodowego tzw. Drogą Królewską zwiedzaliśmy 1000-letni Klasztor, Muzeum Diecezjalne, Kościół, w którym uczestniczyliśmy w Adoracji Relikwiarza zawierającego cząstki Drzewa Krzyża Świętego oraz podziemia klasztorne, w których znajdują się szczątki Jeremiego Wiśniowieckiego. Następnie zwiedziliśmy Muzeum ŚPN. W dalszej części wycieczki szlakiem czerwonym dotarliśmy do Nowej Słupi, gdzie w Centrum Archeologicznym uczestniczyliśmy w zajęciach: wytapiania rudy żelaza, zajęciach rzeźbiarskich, poznaliśmy życie ludzi w dawnych epokach.

Dzień IV - ZDJĘCIA TUTAJ

Dzień III

Dzień tak jak wczorajszy rozpoczął się prelekcją w siedzibie Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Tym razem zajęcia dotyczyły walorów przyrodniczych ŚPN czyli składu gatunkowego. Poznaliśmy owady, mięczaki, ssaki, gady, ptaki, które zamieszkują Park. Później przejechaliśmy do wsi Kakonin gdzie szlakiem czerwonym udaliśmy się na Najwyższy Szczyt Gór Świętokrzyskich - Łysicę (612 m n.p.m.). Dzień zakończyliśmy ponownie w siedzibie Świętokrzyskiego Parku Narodowego, gdzie podsumowaliśmy zajęcia terenowe opowiadając o swoich wrażeniach pracownikowi Parku - panu Marcinowi Sikorskiemu. Po aktywnym dniu zrelaksowaliśmy się na wspólnej dyskotece.

Dzień III - ZDJĘCIA TUTAJ

Dzień II

Dzień rozpoczęliśmy od prelekcji w siedzibie Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Poznaliśmy pojęcie Ekosystemu, Biotopu i Biocenozy. Prowadzący prelekcję podkreślił znaczenie ochrony przyrody w Parkach Narodowych. Zapoznaliśmy się z wpływem działalności człowieka na środowisko naturalne. Następnie udaliśmy się szlakiem niebieskim z Bodzentyna do Świętej Katarzyny. Po drodze obserwowaliśmy ekosystem leśny, łąkowy, wodny.

Dzień II - ZDJĘCIA TUTAJ

Dzień I

4 grupy otrzymały mapki miasteczka wraz z opisami miejsc widokowych i obiektów, które warto obejrzeć w Bodzentynie. Trasa biegła zabytkowymi uliczkami miasteczka a uczestnicy zwiedzali kolejno: Mury obronne Pałacu Biskupów Krakowskich, Pałac Biskupów Krakowskich, Kościół Parafialny pw. Św. Stanisława, Koścół Św. Ducha i na końcu Ogród dendrologiczny "Podzamcze bodzentyńskie", w którym to znajduje się wiele ciekawych obiektów takich jak pomnikowe drzewa, rzeka, stawy ze śladami żerowania bobrów, ul dla dzikich owadów, itp. W ogrodzie każda z grup poszukiwała swojego skarbu w wyznaczonym na mapie miejscu.