Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Brak wydarzeń.
W dniu 11.06 2019 w Zespole Przedszkolno- Szkolnym w Kluczewsku odbyło się, w ramach innowacji pedagogicznej, przedstawienie pt.; „TEATR TRZECH JĘZYKÓW.” Przedstawienie stanowiło dopełnienie półrocznej pracy nauczycieli działających w zespole językowym oraz ich uczniów. Sztuka została zaprezentowana najmłodszym dzieciom , które były zaciekawione wesołą, roztańczoną i rozśpiewaną adaptacją bajki o Czerwonym Kapturku.
Inspiracją do powstania niniejszej innowacji było dążenie do zainteresowania uczniów językiem angielskim i niemieckim oraz wpojenia im przekonania, że we współczesnym świecie znajomość języków obcych jest przyszłością. Aby osiągnąć ten cel, niezbędne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języków w szkole. Program innowacji zakładał, że nauka zarówno języka angielskiego jak i niemieckiego nie będzie kojarzyć się uczniom z obowiązkiem siedzenia w szkolnej ławce i długą listą słów do zapamiętania. Przeciwnie – atrakcyjna forma zajęć przyczyni się do znaczącego pogłębienia znajomości obu języków oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki poprzez ukazanie wszechobecności języka angielskiego i niemieckiego we współczesnym świecie.
Aby uczniowie mogli rozwijać zdolności językowe, wykorzystywane były różnorodne metody i formy pracy pozwalające na kontakt z żywym językiem oraz wszechstronne rozwijanie podstawowych elementów znajomości języka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz słuchania. Uczniowie przygotowywali scenki, by ćwiczyć praktyczne wykorzystanie poznanych struktur językowych w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.
Nowatorstwo innowacji polegało na nauce języka angielskiego i niemieckiego z wykorzystaniem dramy. Pozwoliło to uczniom w sposób bardziej aktywny kształcić umiejętności ustnego prezentowania i przekazywania informacji.
Nadrzędnym celem niniejszej innowacji było rozwijanie umiejętności skutecznego, swobodnego oraz poprawnego komunikowania się w języku obcym, dlatego główną z metod, która była wykorzystywana podczas zajęć, była metoda komunikacyjna. Opiera się ona na aktywnym rozwijaniu kluczowych umiejętności językowych i kładzie nacisk na funkcjonalność języka. Podstawowymi technikami stosowanymi na zajęciach prowadzonych metodą komunikacyjną były różnorodne ćwiczenia konwersacyjne, które miały naśladować rozmowy oraz sytuacje spotykane w życiu codziennym.
Małgorzata Auguścik-Osicka, Ewelina Kluska, Izabela Janus
Zdjęcia TUTAJ: