Losowy obrazek

Projekt EdukacyjnyDrukuj

PROJEKT EDUKACYJNY

„I Ty mo?esz zosta? pisarzem”

WST?P

Projekt edukacyjny „ I Ty mo?esz zosta? pisarzem” skierowany jest do wszystkich uczniów, rodziców, nauczycieli oraz spo?eczno?ci lokalnej. Organizatorem projektu jest Biblioteka szkolna przy wspó?pracy z Samorz?dem Uczniowskim. Powy?szy projekt ma na celu zach?cenie wszystkich do podj?cia próby w dzia?aniu twórczym. Harcerze, aktyw biblioteczny oraz uczniowie nale??cy do Dzieci?co – M?odzie?owego Dyskusyjnego Klubu Ksi??ki wraz z opiekunami wspólnie wymy?lili tytu? opowiadania i napisali do niego wst?p. Kolejne cz??ci opowiadania b?d? tworzone przez ch?tnych uczniów, rodziców, nauczycieli oraz spo?eczno?? lokaln? i przesy?ane na stron? internetow? szko?y lub dostarczane do biblioteki.

REALIZACJA PROJEKTU: IX – V,2017r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Rozwijanie uzdolnie? twórczych
  2. Upowszechnianie kultury ?ywego s?owa
  3. Zainteresowanie proz?

WST?P DO OPOWIADANIA:

„Zaczarowany bursztynek”

S?o?ce chyli?o si? ju? ku zachodowi maluj?c niebo przeró?nymi kolorami. Fale morskie spokojnie uderza?y o brzeg przybieraj?c odcienie z?ota i czerwieni. Z oddali s?ycha? by?o krzyk mew i zgie?k z pobliskiego portu rybackiego. Hania wreszcie dogoni?a brata, który bez reszty poch?oni?ty by? zbieraniem bursztynów.

  • Popatrz jaki pi?kny zachód s?o?ca! Usi?d?my i poogl?dajmy troszk? -   poprosi?a wznosz?c oczy ku niebu.
  • Nie mog? zmarnowa? ostatniej szansy. Przecie? wiesz, ?e jutro wyje?d?amy- odpar? nerwowo Julek.
  • Nie s?dzi?am, ?e a? tak we?miesz sobie do serca histori? starego latarnika.  Przecie? on móg? wszystko wymy?li?! - powiedzia?a marszcz?c brwi. Oczy ch?opca zal?ni?y. Splót? d?onie na karku i odetchn?? g??boko.
  • My?l?, ?e gdyby pan Józef w to nie wierzy?, nie przeszukiwa?by pla?y po ka?dym sztormie. Ta opowie?? to bujda na resorach! – krzycza?a Hania tupi?c nog? i zaciskaj?c nerwowo pi??ci.

Na s?owa dziewczynki Julek pokr?ci? g?ow?.

  • Zastanów si?, co by?oby gdyby?my mogli za spraw? takiego bursztynu przenosi? si? do ró?nych zak?tków ?wiata. To dopiero by?aby frajda! – zawo?a? ch?opiec.
  • To sobie szukaj! – wrzasn??a poirytowana Hania. Nie mam ju? do Ciebie si?y, ty uparciuchu! Odwróci?a si? i stanowczym krokiem ruszy?a wzd?u? pla?y.

Ch?opiec nieprzerwanie kontynuowa? poszukiwania nie zwracaj?c uwagi na siostr?. Dziewczynka oddala?a si? coraz bardziej i bardziej… Fale morskie zatar?y ju? ?lady jej ma?ych stóp odbitych na mokrym piasku. Nagle ch?opiec us?ysza? dochodz?cy z oddali cichy, st?umiony szumem morza g?os dziewczynki.

  • Julek, Julek. Ch?opiec podniós? g?ow?, odwróci? si? w jej kierunku i ujrza? jak siostra wymachuj?c r?koma, daje mu jakie? znaki.
  • Chod? pr?dko! Chod? pr?dko! – powtórzy?a. Mam co?! – doda?a.

Julek nie zastanawiaj?c si? ani chwili pop?dzi? co si? w nogach w kierunku siostry. W g?owie ch?opca ko?ata?y si? ró?ne my?li. Mo?e Hania natrafi?a na wyj?tkowy kamie?? – pomy?la?. Nie pomyli? si?. Kiedy dotar? na miejsce, dziewczynka trzyma?a w r?czce bursztynek.

  • Spójrz – powiedzia?a dr??cym g?osem.

Dzieci z zachwytem patrzy?y na bursztyn, od którego bi?a z?ota po?wiata. Nie mog?y oderwa? od niego oczu. Dopiero w tym momencie dotar?o do Hani, ?e kamie?, którego poszukiwa? brat, istnieje naprawd?.

  • Co teraz? Poka?emy go latarnikowi? – zapyta?a.
  • Nie – odrzek? stanowczo Julek. Bursztyn nale?y do tego, kto go znalaz?. Ty jeste? jego w?a?cicielk? i tylko ty mo?esz wypowiedzie? magiczne s?owa.
  • Ale ja ich nie pami?tam, przecie? wiesz, ?e nie ws?uchiwa?am si? w opowie?? latarnika.

Na te s?owa Julek u?miechn?? si? pod nosem i g?o?no wypowiedzia? zakl?cie: „ O przepi?kny , przepi?kny bursztynie przenie? nas gdzie?, bo czas minie”.

  • Teraz ty powtórz g?o?no! – powiedzia?.

Dziewczynka bez chwili zastanowienia wypowiedzia?a zakl?cie. Czar zadzia?a?. W jednej chwili dzieci znalaz?y si? w Afryce.

 

ZESPÓ?  PROJEKTOWY: Ma?gorzata Walasek(bibliotekarz),

Aleksandra Skórnicka(opiekun dru?yny harcerskiej i SU),

Agnieszka Herczy?ska(nauczyciel j?zyka polskiego)

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„2016 - ROKIEM HENRYKA SIENKIEWICZA”

WST?P

Projekt edukacyjny „2016 – rokiem Henryka Sienkiewicza” skierowany jest do uczniów klas VIa i VI b. Przybli?a on posta? polskiego wieszcza narodowego jakim by? Henryk Sienkiewicz. W tym roku mija setna rocznica ?mierci pisarza, dlatego udzia? w projekcie przybli?y uczniom posta? Henryka Sienkiewicza a podczas wycieczki do Obl?gorka mi?o sp?dz? czas.

REALIZACJA PROJEKTU: IX – X, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU :

  1. Poszerzenie wiedzy na temat ?ycia i twórczo?ci Henryka Sienkiewicza:
  • poznanie ?yciorysu pisarza
  • poznanie utworów s?ynnego wieszcza
  • poznanie ró?nych zabytków w Muzeum Henryka Sienkiewicza

HARMONOGRAM DZIA?A?:

  1. Zapoznanie uczniów z ?yciem i twórczo?ci? Henryka Sienkiewicza poprzez:
  • „nietypowe kibicowanie”– czytanie fragmentów utworów pisarza podczas przerw meczowych na stadionie i w hali sportowej,
  • wyszukiwanie materia?ów i wykonanie gazetki ?ciennej pt.„2016 – rokiem Henryka Sienkiewicza”,
  • zorganizowanie wycieczki do Muzeum Henryka Sienkiewicza w Obl?gorku.

SPRAWOZDANIE

Uczniowie wykazali du?e zainteresowanie powy?szym projektem. Czytanie fragmentów wybranych utworów Sienkiewicza (wzbogaconych w opraw? muzyczn?) dla spo?eczno?ci lokalnej sprawi?o uczniom du?? frajd?. Natomiast pobyt w Obl?gorku to wspania?a lekcja historii. Wszyscy byli pod ogromnym wra?eniem tego miejsca. W Muzeum uczniowie zwiedzili salon, jadalni? , palarni? i sypialni? pisarza. Podziwiali oryginalne meble, obrazy, rze?by, tkaniny i cz??? ksi?gozbioru artysty. Dowiedzieli si? równie?, ?e w tym miejscu powsta?y takie dzie?a pisarza jak: powie?? „W pustyni i w puszczy”, „Na polu chwa?y”, nowela „Dwie ??ki” a tak?e fragmenty niedoko?czonych Legionów. Wycieczka by?a dla wszystkich ciekawa i pasjonuj?ca. Uczniowie zobaczyli wiele interesuj?cych miejsc, które na d?ugo pozostan? im w pami?ci.

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

Aleksandra Skórnicka - (opiekun dru?yny harcerskiej i SU)

Ma?gorzata Walasek (bibliotekarz)

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„Z BA?NI? ZA PAN BRAT”

WST?P

Projekt edukacyjny „Z ba?ni? za pan brat” skierowany jest do uczniów klasy IIIa, IIIb, IIIc. Zawiera on wybrane tre?ci z podstawy programowej w zakresie przedmiotów: j?zyka polskiego, plastyki i sztuki. Praca zwi?zana z powy?szym projektem umo?liwi uczniom poznanie ?wiata ba?ni poprzez bezpo?redni kontakt z ksi??k?, uczestnictwo w tworzeniu scenariusza i ogl?danie przedstawienia pt.„Królowa ?niegu”.

REALIZACJA PROJEKTU: XII, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Rozwijanie sprawno?ci uwa?nego s?uchania i czytania, kszta?towanie umiej?tno?ci rozumienia czytanego tekstu i wykorzystanie zdobytej wiedzy,
  2. Motywacja do uwa?nego czytania ksi??ek,
  3. Poznanie cech charakterystycznych ba?ni,
  4. Zapoznanie ze sposobem tworzenia scenariusza pt.„Królowa ?niegu”,
  5. Wdra?anie do uwa?nego ogl?dania przedstawienia w wykonaniu uczniów ZPS I PG w Kluczewsku.

HARMONOGRAM DZIA?A?

  1.  Poranne czytanie fragmentów ba?ni H. CH. Andersena pt.„Królowa ?niegu” i „Dziewczynka z zapa?kami”(lektur kl. III). 
  2.  Wspólne omawianie ba?ni, tworzenie planu wydarze?.
  3.  Ilustrowanie wybranych przez dzieci fragmentów ba?ni dowoln? technik? plastyczn?.
  4.  Pomoc w tworzeniu scenariusza do przedstawienia pt.„Królowa ?niegu”.        
  5.  Ogl?danie przedstawienia pt.„Królowa ?niegu” przygotowanego przez uczniów nale??cych do: Dzieci?co- M?odzie?owego Dyskusyjnego Klubu Ksi??ki, Samorz?du Uczniowskiego, harcerstwa oraz grupy uczniów Publicznego Gimnazjum.

SPRAWOZDANIE

 Uczniowie z zaciekawieniem czytali fragmenty ba?ni Hansa Christiana Andersena pt. „Królowa ?niegu” i „Dziewczynka z zapa?kami”. Z ?atwo?ci? stworzyli plan wydarze? oraz doskonale wcielili si? w postacie z ba?ni wykorzystuj?c przy tym mimik? i gesty. Z ogromnym zaanga?owaniem ilustrowali wybrane przez siebie fragmenty ba?ni dowolna technik? plastyczn?. Z du?ym zainteresowaniem ogl?dali przedstawienie pt.„Królowa ?niegu”. Po obejrzeniu, podczas swobodnych wypowiedzi uczniowie wskazywali podstawowe warto?ci w ?yciu ka?dego cz?owieka jakimi s?: dobro? i pomoc drugiej osobie.

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

Ma?gorzata Walasek (bibliotekarz), Ewelina Dumin i Barbara W?ódzik (nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej), Aleksandra Skórnicka – (opiekun dru?yny harcerskiej i SU).

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„WIERSZYKARNIA”

WST?P

Projekt edukacyjny „Wierszykarnia” skierowany jest do uczniów klasy II. Organizatorem projektu by?a Biblioteka Szkolna przy wspó?pracy z Samorz?dem Uczniowskim oraz Gminn? Bibliotek? Publiczn?. Poni?szy projekt zach?ci uczniów do wzi?cia udzia?u w konkursie literacko – plastycznym pt.„Jesie? w lesie” oraz do cz?stego czytania poezji i rozwijania zainteresowa? plastycznych. Poprzez czytanie utworów pisanych wierszem  (szczególnie rymowanek), dziecko lepiej poznaje ?wiat, rozwija wyobra?ni? i pami??. My?limy ,i?  tworzenie prac plastycznych do przeczytanych utworów b?dzie dla uczniów wspania?? zabaw? twórcz?.

REALIZACJA PROJEKTU: X, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Rozwijanie wyobra?ni oraz zainteresowa? czytelniczych i plastycznych.
  2. Zainteresowanie uczniów poezj?.
  3. Wdra?anie do tworzenia z wykorzystaniem ró?nych technik plastycznych.

HARMONOGRAM DZIA?A?:

  1. Wyszukiwanie w zbiorach Biblioteki Szkolnej wierszy o tematyce jesiennej.
  2. Zbiorowe czytanie wierszy w k?ciku czytelniczym.
  3. Udzia? drugoklasistów w konkursie literacko plastycznym pt. „Jesie? w lesie”:
  • dokonanie samodzielnego wyboru utworu J. Brzechwy pt. „Grzyby”,
  • wykonanie dowoln? technik? ilustracji plastycznej do wybranego przez siebie fragmentu wiersza.
  1. Wystawa nagrodzonych prac w holu Urz?du Gminy.

 

SPRAWOZDANIE

Udzia? w powy?szym projekcie edukacyjnym by? dla uczniów ciekaw? przygod?. Spo?ród wielu przeczytanych wierszy uczniowie samodzielnie wybrali wiersz Jana Brzechwy pt.             „Grzyby”, który bardzo im si? spodoba?. Dzieci poszerzy?y równie? swoj? wiedz? na temat ró?nych gatunków grzybów. Wy?onienie zwyci?zców by?o bardzo trudne, gdy? wszystkie prace by?y ciekawe i pomys?owe. Wystawa nagrodzonych prac znajduje si? w holu Urz?du Gminy.

 

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

Ma?gorzata Walasek ( bibliotekarz)                                      

Agnieszka Herczy?ska – (nauczyciel j?zyka polskiego)

 

PROJEKT  EDUKACYJNY

„MITOLOGICZNE  PODRÓ?E”

 

WST?P

Projekt edukacyjny „Mitologiczne podró?e” zawiera wybrane tre?ci z podstawy programowej w zakresie przedmiotów: j?zyka polskiego, historii i sztuki.

Praca przy projekcie umo?liwia uczniom podejmowanie twórczych dzia?a?, kszta?tuje wyobra?ni? historyczn?, plastyczn?, uczy zespo?owego rozwi?zywania problemów, ?wiczy sprawno?? j?zykow?, rozbudza zainteresowania dotycz?ce wierze? staro?ytnych  Greków, a tak?e umo?liwia uczniom ze specyficznymi trudno?ciami edukacyjnymi prezentacj? na forum klasy i szko?y.

REALIZACJA PROJEKTU: X, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

1.Dostarczenie uczniom wiedzy na temat mitologii greckiej i roli jak? pe?ni ona w naszej   kulturze.

2. Zapoznanie uczniów z tre?ci? wybranych mitów.

3. Rozwijanie zainteresowa? uczniów dotycz?cych historii Grecji, a w szczególno?ci mitologii greckiej

4. Kszta?towanie wyobra?ni  historycznej, plastycznej, umiej?tno?ci kojarzenia i ??czenia faktów.

5. Kszta?cenie umiej?tno?ci wyja?niania znaczenia zwi?zków frazeologicznych i u?ywania ich  w ?yciu codziennym.

6. Bogacenie s?ownictwa.

7. Kszta?cenie umiej?tno?ci redagowania ró?nych form wypowiedzi.

8. Nawi?zanie przyja?ni i kole?e?stwa z uczniami innych klas.

9. Wspó?dzia?anie w zespole i rozwi?zywanie problemów w sposób twórczy.

10. Wymiana do?wiadcze? mi?dzy nauczycielami, bloku przedmiotów humanistycznych.

 

Poziom wiekowy uczniów: V klasa szko?y podstawowej

HARMONOGRAM DZIA?A?:

- Przeprowadzenie cyklu lekcji dotycz?cych mitologii greckiej (j.polski, historia)

- Gry i zabawy edukacyjne, których celem jest zainteresowanie uczniów mitologi? greck?: krzy?ówki, rebusy, zagadki, scenki ilustruj?ce sens wybranych zwi?zków frazeologicznych pochodz?cych z mitologii, rysowanie plakatów przedstawiaj?cych wizerunki postaci mitologicznych oraz ich atrybuty, prezentacje wybranych mitów (praca w grupach).

- Zdiagnozowanie wiedzy uczniów po przeprowadzeniu cyklu zaj?? dotycz?cych mitologii greckiej (sprawdzian).

SPRAWOZDANIE

 Pierwszym etapem dzia?a? by?o przeprowadzenie na j?zyku polskim i historii cyklu lekcji zapoznaj?cych uczniów z tre?ci? mitów,  rol? jak? pe?ni? w naszej  kulturze oraz przybli?aj?cych histori? Grecji. Widz?c zainteresowanie uczniów tematyk? mitologiczn?, zaproponowa?y?my, aby dzieci  samodzielnie przygotowa?y krzy?ówki, rebusy, zagadki, diagramy, scenki ilustruj?ce sens wybranych zwi?zków frazeologicznych pochodz?cych z mitologii. Uczniowie ch?tnie podj?li zaproponowane zadania. Efekty ich pracy zosta?y zaprezentowane podczas lekcji powtórzeniowej. Poszczególne grupy przedstawi?y klasie najciekawsz? posta? mitologiczn? i ciekawostki na jej temat.

W grudniu roku zosta?a zdiagnozowana wiedza uczniów, zdobyta podczas cyklu lekcji po?wi?conych mitologii greckiej, za pomoc? sprawdzianu Okaza?o si?, ?e poziom wiedzy, pomimo rozleg?ej i trudnej tematyki, jest bardzo wysoki.

Z rado?ci? mo?emy stwierdzi?, ?e by?o du?e zaanga?owanie pi?toklasistów w wykonywanie prac d?ugoterminowych przedstawiaj?cych najciekawsze mity. Uczniowie wykazali si? niezwyk?? pomys?owo?ci? i  staranno?ci? w wykonywaniu zada? oraz du?? wiedz? z zakresu mitologii greckiej, czego efektem by?y przepi?kne, ciekawe prace.

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

Agnieszka Herczy?ska (nauczyciel j?zyka polskiego)

Irena Orzechowska (nauczyciel historii)

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„BIBLIOTEKA DOBRE MIEJSCE DLA CZ?OWIEKA”

 

WST?P

 Projekt edukacyjny „Biblioteka dobre miejsce dla cz?owieka” jest skierowany do uczniów klasy IVa i IVb.  Podczas realizacji tego projektu uczniowie dostrzeg?  jak wa?nym miejscem jest biblioteka oraz zwróc? uwag? na jej ogromna rol? w ?rodowisku ?ycia szko?y. Poznaj? tak?e ró?ne biblioteki zarówno w Polsce jak i na ?wiecie oraz ciekawostki z nimi zwi?zane. Przyst?puj?c do konkursu literackiego pt.     „Ciekawy wiersz o bibliotece” uczniowie rozwin? w sobie talenty twórcze.

REALIZACJA PROJEKTU: XI, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Rozwijanie uzdolnie? twórczych.
  2. Upowszechnianie kultury ?ywego s?owa w?ród dzieci.
  3. Zainteresowanie uczniów poezj?.

HARMONOGRAM DZIA?A?:

  1. Przedstawienie dla uczniów prezentacji multimedialnej pt.„Historia Bibliotek Szkolnych”.
  2. Opracowanie materia?ów do gazetki na temat „Ciekawostki o bibliotece”.
  3. Wyszukiwanie w zbiorach Biblioteki Szkolnej wierszy o ksi??kach i bibliotece.
  4. Czytanie wierszy.
  5. Udzia? uczniów klas IV w konkursie literackim pt.„Ciekawy wiersz o bibliotece”.
  6. Umieszczenie prac laureatów na gazetce.

SPRAWOZDANIE

Uczniowie uczestnicz?c w prezentacji multimedialnej dowiedzieli si?, ?e biblioteka rozbudza i poszerza zainteresowania dzieci i m?odzie?y. Poznali  histori? oraz ciekawostki zwi?zane z bibliotek?. Z du?ym zaanga?owaniem wyszukiwali wiersze zwi?zane z ksi??k? i bibliotek?. Nast?pnie sami przyst?pili do tworzenia ciekawych wierszy o bibliotece. W rozmowie z uczniami dowiedzia?am si?, ?e pisanie wierszy sprawi?o im du?o rado?ci i satysfakcji. Zabawa w „m?odych pisarzy” okaza?a si? ciekaw? form? sp?dzania czasu.

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

Aleksandra Skórnicka – (opiekun dru?yny harcerskiej i SU)

Ma?gorzata Walasek (bibliotekarz)

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„KOCHAM MOJ? OJCZYZN?”

WST?P

Projekt edukacyjny „Kocham moj? Ojczyzn?” skierowany by? do uczniów klas I – III i  IV – VI naszej szko?y oraz do uczniów ze szkó? naszego regionu. Projekt mia? na celu rozwija? w m?odym pokoleniu Polaków ducha patriotyzmu. Biblioteka Szkolna i Samorz?d Uczniowski przyst?pili do organizacji II Rejonowego Konkursu poezji i prozy patriotycznej pt.„?yj?c w wolnej Polsce pami?tajmy o Tych, którzy o t? wolno?? walczyli, oddali za ni? ?ycie”.

REALIZACJA PROJEKTU: IX – XI, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Rozwijanie ducha patriotyzmu w m?odym pokoleniu Polaków.
  2. Rozwijanie uzdolnie? twórczych i doskonalenie umiej?tno?ci recytatorskich.
  3. Zainteresowanie uczniów poezj? i proz?.
  4. Zach?canie do wyst?powania na scenie.

HARMONOGRAM DZIA?A?:

  1. Wyszukiwanie przez uczniów w zbiorach Bibliotek Szkolnych utworów literackich o tematyce patriotycznej.
  2. Zorganizowanie Konkursu Rejonowego pt.„?yj?c w wolnej Polsce pami?tajmy o Tych, którzy o t? wolno?? walczyli, oddali za ni? ?ycie” na szczeblu szkolnym i rejonowym.
  3. Wykonanie gazetki ?ciennej o tematyce patriotycznej.

SPRAWOZDANIE

Uczniowie po wyszukaniu i zapoznaniu si? z literatur? o tematyce patriotycznej przyst?pili do pami?ciowego uczenia si? wierszy i fragmentu prozy. Pomocni dla uczniów okazali si? nauczyciele (opiekunowie),którzy wspierali ich w tym przedsi?wzi?ciu. Konkurs przebiega? na bardzo wysokim poziomie. Wszyscy byli pod ogromnym wra?eniem wyst?pu „m?odych artystów”, którzy doskonale przygotowali si? do powy?szego konkursu. My?l?, ?e dla wszystkich by?a to ciekawa lekcja patriotyzmu.

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

Aleksandra Skórnicka – (opiekun dru?yny harcerskiej i SU)

Ma?gorzata Walasek (bibliotekarz)                                       

Agnieszka Herczy?ska – (nauczyciel j?zyka polskiego)

Ewelina Dumin – (nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej)

Barbara W?ódzik (nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej)

Ewa Celeba?ska – Pawlik (nauczyciel j?zyka polskiego)

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„PLUSZOWY MI? POMAGA DZI?”

WST?P

Projekt edukacyjny „Pluszowy mi? pomaga dzi?” skierowany by? do uczniów klas I – III oraz klas IV – VI. Dzi?ki uczestniczeniu w projekcie uczniowie poznaj? histori? „pluszowego misia”, ró?ne formy pomocy drugiemu cz?owiekowi oraz warto?ci niezwykle pomocne w codziennym ?yciu.

REALIZACJA PROJEKTU: XI, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Propagowanie w?ród spo?eczno?ci uczniowskiej literatury zwi?zanej

z postaci? misia.

  1. Zapoznanie z histori? pluszowego misia.
  2. Pobudzanie i rozwijanie umiej?tno?ci s?ownego wypowiadania si? na dany temat oraz poprzez twórczo?? plastyczn?.
  3. Wdra?anie do niesienia pomocy drugiemu cz?owiekowi.

 

HARMONOGRAM DZIA?A?:

  1. Przygotowanie przez Dzieci?co – M?odzie?owy Dyskusyjny Klub Ksi??ki prezentacji dotycz?cej „?wiatowego Dnia Pluszowego Misia”.
  2. Przygotowanie i przedstawienie krótkiej scenki z wykorzystaniem postaci pluszowego misia, w której ukazana jest warto?? niesienia pomocy drugiemu cz?owiekowi.
  3. Ogl?danie filmiku przedstawiaj?cego ró?ne oblicza wolontariatu.
  4. Wyszukiwanie w zbiorach Biblioteki Szkolnej ksi??eczek o misiach. Wspólne czytanie. Prezentacja przyniesionych przez dzieci maskotek (kl. II – III).
  5. Ogl?danie bajek(kl. II – III) oraz tworzenie ilustracji do wybranej przez siebie bajki, w której g?ównym bohaterem jest Mi?.
  6. Wykonanie gazetki.

SPRAWOZDANIE

Dzi?ki uczestnictwie w powy?szym projekcie uczniowie zdobyli  wiele ciekawych informacji na temat „Pluszowego Misia”. Dowiedzieli si? tak?e, ?e poprzez mi?dzy innymi  „pluszaka” mo?emy pomóc drugiej osobie. Ogl?daj?c filmik poznali ró?ne oblicza wolontariatu. M?odsza grupa uczniów (kl. II – III) wykona?a ciekawe ilustracje do wybranych prze siebie bajek, w których g?ównymi bohaterami s? misie. Ogl?danie i czytanie ksi??eczek w Bibliotece Szkolnej sprawi?o dzieciom ogromn? rado??.

 ZESPÓ? PROJEKTOWY:

Aleksandra Skórnicka – ( opiekun dru?yny harcerskiej i SU)

Ma?gorzata Walasek ( bibliotekarz)                                      

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„SPOTKANIE Z PISARK?”

WST?P

Projekt edukacyjny „Spotkanie z pisark?” by? skierowany do uczniów klas II oraz III.  Uczniowie uczestnicz?cy w tym projekcie b?d? mieli mo?liwo?? poznania pisarki z naszego regionu – p. Teresy Ostrowskiej, która od kilku lat pisze opowiadania i wiersze dla dzieci. Napisa?a mi?dzy innymi: „Zimowe spory maszyn rolniczych”, „Le?ne bajeczki babci i dziadka”, „Pi?kniejszy ?wiat”, „Bajki z zagrody babci i dziadka cz. I i II”, „Opowiadania z zagrody babci i dziadka”. My?l?, ?e bezpo?redni kontakt z pisark? i jej twórczo?ci? b?dzie dla uczniów wspania?? przygod?.

REALIZACJA PROJEKTU: XI, 2016r.

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Poznanie ?ycia i sposobu pracy pisarki.
  2. Poznanie wierszy i opowiada? dla dzieci jakie napisa?a p. Teresa.

HARMONOGRAM DZIA?A?:

  1. Serdeczne powitanie p. Teresy Ostrowskiej w Bibliotece Szkolnej przez p. dyrektor – Iren? Orzechowsk? oraz dzieci z klasy II i klas III oraz przez grup? uczniów nale??c? do Dzieci?co – M?odzie?owego Dyskusyjnego Klubu Ksi??ki.
  2. Recytowanie przez dzieci z klasy II oraz klas III wierszy autorstwa p. Teresy.
  3. S?uchanie prelekcji pisarki.
  4. Z?o?enie ?ycze? i podzi?kowanie p. Teresie Ostrowskiej za przybycie.

SPRAWOZDANIE

Uczniowie serdecznie powitali pisark? recytuj?c wiersze autorstwa p. Teresy Ostrowskiej. Z ciekawo?ci? s?uchali p. Teresy, która opowiada?a dzieciom o swoim ?yciu, pocz?tkach i pasji do pisania oraz o tym sk?d bierze pomys?y. Z zainteresowaniem wys?uchali wierszy i opowiada? , które czyta?a i recytowa?a          p. Ostrowska. Dzieci by?y pod ogromnym wra?eniem wyst?pu pisarki i zadawa?y jej wiele pyta?. My?l?, ?e czas sp?dzony z p. Teres? Ostrowsk? by? ciekawym do?wiadczeniem dla ka?dego dziecka.

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

 Agnieszka Herczy?ska – (nauczyciel j?zyka polskiego)

Aleksandra Skórnicka – (opiekun dru?yny harcerskiej i SU)

Ma?gorzata Walasek (bibliotekarz)

Ewelina Dumin (nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej)

Barbara W?ódzik (nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej)                                     

 

PROJEKT EDUKACYJNY

„WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE”

 

„Ksi??ka i mo?liwo?? czytania, to jeden z najwi?kszych cudów ludzkiej cywilizacji.”

 Maria D?browska


WST?P

Projekt edukacyjny „Wychowanie przez czytanie” jest skierowany do uczniów kl.II – III  oraz klas IV – VI.  Nie od dzisiaj wiemy , jak ogromne znaczenie dla rozwoju dziecka maj? ksi??ki. W ostatnich latach mo?na zauwa?y?, ?e konkurencj? ksi??ki zosta?y telewizja, komputer i Internet. To w?a?nie z nimi dzieci ch?tnie obcuj?. Poni?szy projekt ma na celu zach?ci? uczniów do si?gania po ksi??k?. Dzi?ki temu uczniowie rozwin? swoje zainteresowania i w?a?ciwie wykorzystaj? czas wolny.

REALIZACJA PROJEKTU: CA?Y ROK

OGÓLNE CELE PROJEKTU:

  1. Rozwijanie kultury czytania, promowanie czytelnictwa.
  2. Rozwijanie sprawno?ci uwa?nego s?uchania i czytania.
  3. Kszta?towanie umiej?tno?ci rozumienia czytanego tekstu i wykorzystanie zdobytej wiedzy.
  4. Przygotowanie do poszukiwania potrzebnych informacji i materia?ów.
  5. Wyrabianie nawyku w?a?ciwego sp?dzania czasu.

HARMONOGRAM DZIA?A?:

  1. Poranne czytania w salach lekcyjnych (kl. II – III).
  2. Pi?tkowe czytania w k?ciku czytelniczym z udzia?em spo?eczno?ci szkolnej i lokalnej.
  3. Udzia?  uczniów ZPS i PG w akcji promuj?cej czytelnictwo pt.„Jak nie czytam, jak czytam”.
  4. Zach?canie i promocja czytelnictwa poprzez ogl?danie zakupionych nowo?ci wydawniczych z uwzgl?dnieniem potrzeb czytelników poszczególnych klas.

SPRAWOZDANIE

Uczniowie zostali zapoznani z nowo?ciami wydawniczymi jakie znajduj? si? w Bibliotece Szkolnej. Ch?tnie uczestniczyli w porannych oraz pi?tkowych czytaniach, które odbywaj? si?  w salach lekcyjnych i w bibliotece. Po wys?uchaniu czytanej ksi??ki z du?ym zaanga?owaniem wypowiadali si? na jej temat. Uczniowie przyst?pili do ogólnopolskiej akcji „Jak nie czytam, jak czytam”. Id?c ulicami naszej miejscowo?ci wspólnie z nauczycielami

i pracownikami szko?y wyruszyli do Urz?du Gminy z ksi??k? w r?ku oraz z transparentem -„Lubimy czyta?”. W akcji wspó?pracowali z nami: Publiczne Gimnazjum, pracownicy Urz?du Gminy, O?rodka Zdrowia, Gminnej Biblioteki Publicznej oraz Policji. Sukcesem naszego dzia?ania by?o to, ?e zjednoczy?o nas wspólne czytanie. Wszyscy ?wietnie si? bawili z nieod??cznym atrybutem tego dnia – ksi??k?. Powy?szy projekt jest w trakcie dalszej realizacji i b?dzie trwa? przez ca?y rok.

ZESPÓ? PROJEKTOWY:

 Agnieszka Herczy?ska – (nauczyciel j?zyka polskiego)

Aleksandra Skórnicka – (opiekun dru?yny harcerskiej i SU)

Ma?gorzata Walasek (bibliotekarz)