Miasta krajów...
- 12 marzec 2018
- Programy i projekty
- 1910 czytań
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Miasta krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych.
W drugim pó?roczu roku szkolnego 2017/2018 uczniowie Szko?y Podstawowej i Oddzia?ów Gimnazjalnych w Kluczewsku b?d? uczestniczyli w innowacji pedagogicznej: „Miasta krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych”. Innowacja b?dzie przeprowadzana w ramach zaj?? z j?zyka angielskiego i niemieckiego.
G?ównym za?o?eniem dzia?ania jest poznanie ciekawych, wa?nych historycznie miejsc w miastach krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych oraz nauka j?zyka angielskiego i niemieckiego dzi?ki znanym i lubianym przez uczniów narz?dziom takim jak komputer z wykorzystaniem aplikacji google maps online.
Multimedialne elementy lekcji wzbudz? ciekawo?? uczniów. U?wiadomi? im, ?e nauka mo?e by? przyjemno?ci?. Musz? tylko wiedzie?, gdzie szuka? potrzebnych materia?ów i jak z nich korzysta?. Lekcje te wpisz? si? w realizacj? podstawy programowej dotycz?cej znajomo?ci wiedzy na temat krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych. Celem zaj?? jest równie? aktywizowanie i zach?canie uczniów do wykazywania inicjatywy i realizowania w?asnych pomys?ów oraz przygotowanie do samodzielnego pog??biania wiedzy i szukania informacji.
Wdra?ane tre?ci obejmowa? b?d? poznanie nast?puj?cych miast:
Kraje angloj?zyczne: London, Oxford, Edynburg, Leeds, New York, Washington DC, Los Angeles, Sydney, Canberra, Ottawa, Toronto.
Kraje niemieckoj?zyczne: Berlin, München, Düsseldorf, Köln, Hamburg, Wien, Bern, Vaduz, Genf, Zürich.
Praca przygotowawcza do zaj?? jak równie? w ich trakcie b?dzie polega?a na:
- wykorzystywaniu aplikacji google maps do odbywania wirtualnych wycieczek;
- korzystaniu ze s?owników internetowych;
- wyszukiwaniu na stronach www informacji dotycz?cych tematów i tre?ci zwi?zanych z histori? i kultur? krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych.
SPOSÓB REALIZACJI:
Realizacja innowacji b?dzie mia?a miejsce w trakcie lekcji z j?zyka angielskiego i niemieckiego oraz w trakcie zaj?? pozalekcyjnych. Na realizacj? innowacji przewidziane s? 2 godziny tygodniowo. Nie wymagane s? dodatkowe nak?ady finansowe.
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
Uczniowie:
- poszerz? swoj? wiedz? z zakresu kultury krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych;
- b?d? potrafili pos?ugiwa? si? nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi;
- wybiórczo i odpowiedzialnie b?d? korzysta? z informacji umieszczonych w internecie;
- nab?d? umiej?tno?? wykorzystywania aplikacji google maps;
- poprzez TIK rozwin? zainteresowania i ch?? poszerzenia zaproponowanych tematów wynikaj?cych
z podstawy programowej; - wy?wicz? umiej?tno?? pracy w parach i grupach.
W trakcie zaj?? zostan? wykorzystane nast?puj?ce ?rodki dydaktyczne:: tablica multimedialna, komputer
z dost?pem do internetu, pendrive, CD.
Ma?gorzata Augu?cik-Osicka, Izabela Janus, Ewelina Kluska