Losowy obrazek

Miasta krajów...Drukuj

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Miasta krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych.

W drugim pó?roczu roku szkolnego 2017/2018 uczniowie Szko?y Podstawowej i Oddzia?ów Gimnazjalnych w Kluczewsku b?d? uczestniczyli w innowacji pedagogicznej: „Miasta krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych”. Innowacja b?dzie przeprowadzana w ramach zaj??  z j?zyka angielskiego i niemieckiego.

G?ównym za?o?eniem dzia?ania jest poznanie ciekawych, wa?nych  historycznie miejsc w miastach krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych oraz nauka j?zyka angielskiego i niemieckiego  dzi?ki znanym i lubianym przez uczniów narz?dziom takim jak komputer z wykorzystaniem aplikacji google maps online.

Multimedialne elementy lekcji wzbudz? ciekawo?? uczniów. U?wiadomi? im, ?e nauka mo?e by? przyjemno?ci?. Musz? tylko wiedzie?, gdzie szuka? potrzebnych  materia?ów i jak z nich korzysta?. Lekcje te wpisz? si? w realizacj? podstawy programowej dotycz?cej znajomo?ci wiedzy na temat krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych. Celem zaj?? jest równie? aktywizowanie i zach?canie uczniów do wykazywania inicjatywy i realizowania w?asnych pomys?ów oraz przygotowanie do samodzielnego pog??biania wiedzy i szukania informacji.

Wdra?ane tre?ci obejmowa? b?d? poznanie nast?puj?cych miast:

Kraje angloj?zyczne: London, Oxford, Edynburg, Leeds, New York, Washington DC, Los Angeles, Sydney, Canberra, Ottawa, Toronto.

Kraje niemieckoj?zyczne:  Berlin, München,  Düsseldorf, Köln, Hamburg, Wien, Bern, Vaduz, Genf, Zürich.

Praca przygotowawcza  do zaj??  jak równie? w ich trakcie  b?dzie polega?a na:

  • wykorzystywaniu aplikacji google maps  do odbywania wirtualnych wycieczek;
  • korzystaniu ze s?owników internetowych;
  • wyszukiwaniu na stronach www informacji dotycz?cych tematów i tre?ci zwi?zanych z histori? i kultur? krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych.

SPOSÓB REALIZACJI:

Realizacja innowacji b?dzie mia?a miejsce w trakcie lekcji z j?zyka angielskiego i niemieckiego oraz w trakcie zaj?? pozalekcyjnych. Na realizacj? innowacji przewidziane s? 2 godziny tygodniowo. Nie wymagane s? dodatkowe nak?ady finansowe.

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

Uczniowie:

  • poszerz? swoj? wiedz?  z zakresu  kultury krajów angloj?zycznych i niemieckoj?zycznych;
  • b?d? potrafili pos?ugiwa? si? nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi;
  • wybiórczo i odpowiedzialnie b?d? korzysta? z informacji umieszczonych w internecie;
  • nab?d? umiej?tno?? wykorzystywania aplikacji google maps;
  • poprzez TIK rozwin? zainteresowania i ch?? poszerzenia zaproponowanych tematów wynikaj?cych
    z podstawy programowej;
  • wy?wicz? umiej?tno?? pracy w parach i grupach.

W trakcie zaj?? zostan? wykorzystane nast?puj?ce ?rodki dydaktyczne:: tablica multimedialna, komputer
z dost?pem  do internetu, pendrive, CD.

Ma?gorzata Augu?cik-Osicka, Izabela Janus, Ewelina Kluska